افشای توطئه‌ای بزرگ علیه مكتب تشیع

اشاره

آنچه پیش رو دارید متن مقاله‌ای است كه از سوی مؤسسه «بقیة الله اسلامك سنطر» از مشهد مقدس برایمان ارسال شده است. این مقاله پس از اصلاحات ادبی و اندكی تغییر تقدیم می‌گردد.

* * *

در آمریكا كتابی به نام [A plan to divis anddeshoylte theology] چاپ شده و در آن مصاحبه مفصل دكتر «مایكل برانت‌» ، دست راست رئیس سابق «سیا» و عضو مهم بخش شیعه سازمان «سیا»، درج گردیده است. وی در این مصاحبه، از اسرار تكان دهنده‌ای پرده برمی دارد و كاركنان سازمان سیا را به فساد مالی در نهصد میلیون دلاری كه برای مبارزه با شیعه اختصاص یافته بود، متهم می‌كند. دكتر مایكل برانت مدتی مدید در این بخش فعالیت داشته، ولی چندی پیش به دلیل فساد مالی و اداری از كار بركنار شده است و از این رو، از باب انتقام جویی، بسیاری از اسرار و اسناد محرمانه سیا را افشا كرده است.

در این نوشتار نكاتی از مصاحبه طولانی او عرضه می‌گردد تا ملت شریفمان از فعالیتهای شومی كه علیه آنان صورت می‌گیرد، آگاه كردند.

دكتر برانت می‌گوید: جهان اسلام از قرنها پیش تحت سلطه دولتهای غربی بوده است. اگر چه در قرن گذشته اغلب كشورهای اسلامی آزاد شده اند، ولی غرب بر آزادی، استقلال، سیاست، تعلیم و فرهنگ آنها مسلط بوده است؛ به ویژه نظام سیاسی و اقتصادی این كشورها در كنترل غرب بوده و این كشورها بعد از آزادی، به تعلیم تمدن و فرهنگ خود هیچ توجهی نكرده، نظام غربی را در جامعه خویش پیاده كرده‌اند.

در سال 1989 میلادی، انقلاب اسلامی ایران ضررهای زیادی بر پیكره سیاستهای ما وارد آورد. در ابتدا افراد ما خیال می‌كردند كه عملكرد انقلابیون و مذهبیها نتیجه سیاستهای ناقص و غلط، و جبر و خفقان بی نهایت شاه ایران است؛ یعنی این انعكاس طبیعی ملت در مقابل سیاستهای شاه است كه عناصر مذهبی نیز از آنها بهره می‌گیرند. تصمیم ما بر این بود كه بعد از بركناری شاه ایران، افراد مورد نظر خود را روی كار آوریم و سیاستهای خویش را تداوم بخشیم. پس از ناكامی شدید آمریكا در دو - سه سال اول (گروگان گیری سفارت آمریكا و نابودی هواپیماهای آمریكایی در صحرای طبس) ، رشد روز افزون بیداری اسلامی، و ظهور جوش و خروش انقلابی در شیعیان كشورهای مختلف، مخصوصا لبنان، عراق، كویت، بحرین و پاكستان، گردهمایی بزرگ مقامات بلند پایه «سیا» برگزار شد و در آن نماینده سرویس مخفی انگلیس،‌ام -‌ای - ایكس (MIIX) نیز شركت نمود. (چرا كه انگلیس تجربه وسیعی برای كار در كشورها دارد) . در این گردهمایی چنین نتیجه گرفته شده كه انقلاب ایران تنها عكس العمل طبیعی مردم در مقابل سیاستهای شاه نبوده، بلكه عوامل و حقایق دیگری در باطن آن نهفته است كه مهم‌ترین آن عوامل و حقایق دو چیز است:

1. به دست گرفتن رهبری سیاسی ایران توسط مرجع عام مذهبی در اسلام شیعی؛

2. شهادت حسین، نوه پیامبر اسلام در 1400 سال پیش كه شیعیان از قرنها پیش با بروز غم و اندوه بی نهایت برای او عزاداری می‌كنند.

این دو عامل، شیعه را از دیگر مسلمانان فعال‌تر و پرتحرك‌تر كرده است.

در همین گردهمایی تصویب شد كه برای مطالعه بر روی اسلام شیعی و برنامه‌ریزی و كار بر روی این پروژه، شعبه جداگانه و مستقلی در سازمان سیا تاسیس شود. آن گاه نخستین بودجه چهل میلیون دلاری آمریكا برای آن اختصاص یافت و بر اساس برنامه ریزی، برای تكمیل این پروژه سه مرحله در نظر گرفته شد:

1. جمع آوری اطلاعات: جمع آوری آمار كامل شیعیان؛

2. اهداف كوتاه مدت: تبلیغات علیه شیعه، راه اندازی آشوبهای بزرگ و اختلافات شیعه و سنی. باید شیعیان را با اكثریت سنی درگیر كرد تا توجه شان از آمریكا برگردد؛

3. هدف دراز مدت: خاتمه دادن به تشیع.

برای جمع آوری اطلاعات، پژوهشگرانی به تمام نقاط جهان اعزام شدند. مثلا دكتر «شومویل‌» در مورد عزاداری در كراچی پاكستان تحقیق می‌كرد و دكترای خود را با این تحقیق به پایان رساند. او در منطقه شیعه نشین كراچی مقیم بود. یك خانم ژاپنی نژاد به نام «نكومه‌» هم در كویته بلوچستان پاكستان در مورد قوم هزاره و شیعه تحقیق كرد و دكترای خود را تكمیل نمود.

در نظر سنجی اولیه، سؤالات زیر پرسیده می‌شد:

1. شیعیان در كدام یك از مناطق جهان حضور دارند و تعداد آنها چقدر است؟ حالات، معاشرت و عقاید آنها چگونه است؟

2. چگونه می‌توان تضادهای داخلی شیعیان را افزایش داد؟

3. چگونه می‌توان اختلافات شیعه و سنی را بیشتر كرد؟

بعد از نظر سنجیهای اولیه و جمع آوری اطلاعات در مورد شیعه از تمام كشورها، نقاط مشترك زیر به دست آمد:

1. مراجع شیعه سرچشمه اصلی قدرت این مذهب اند و در هر زمان از آن صیانت كرده، بر اصول آن بی نهایت تاكید دارند و به آن عمل می‌كنند.

آنها در تاریخ طولانی تشیع هیچ وقت با حاكمان غیراسلامی بیعت نكرده اند.

انگلستان به علت فتوای یك مرجع تقلید (آیة الله شیرازی) نتوانست وارد ایران شود. در عراق بزرگ‌ترین مركز علمی شیعه وجود داشت و صدام با تمام توان و سعی و كوشش خود نتوانست آن را تحت نفوذ خود در آورد. از این رو، مجبور به بستن آن شد و تاكنون نیز ویران است.

مركز علمی شیعه در قم، حكومت شاهنشاهی را برچید و با ابرقدرت آمریكا در نبرد است؛ این در حالی است كه مراكز علمی دیگر در جهان، همیشه با حاكمان وقت همراهی كرده اند.

در لبنان نهضت آیة الله موسی صدر ارتشهای انگلیس، فرانسه و اسرائیل را مجبور به فرار از لبنان كرد و بزرگ‌ترین مزاحم برای اسرائیل را به شكل حزب الله به وجود آورد.

2. در برخورد مستقیم با شیعه، ضرر زیاد و امكان پیروزی اندك است. از این رو، باید پشت پرده كار كرد و به جای اصل قدیمی انگلیس كه می‌گفتند: «تفرقه بینداز و حكومت كن‌» ، اصل دیگری را قرار داد كه «تفرقه بینداز و نابود كن.‌»

اهداف عملیاتی برای براندازی شیعه

اهداف عملیاتی سازمان سیا برای براندازی شیعه عبارت اند از:

1. انسجام بخشیدن به افرادی كه با شیعه اختلاف نظر دارند؛

2. گسترش شایعه كافر بودن شیعیان و جدا كردن آنان از جامعه مسلمانان از طریق تبلیغات منفی؛

3. نوشتن مطالب نفرت انگیز علیه شیعیان؛

4. جمع آوری افراد كم سواد و بی سواد و تقویت آنان و جنگ مسلحانه علیه شیعیان توسط آنها؛

5. گشودن یك جبهه تمام عیار علیه مراجع شیعه برای مسخ سیمای شیعه و غیرمقبول شدن مراجع در میان عموم مردم.

برای عملی كردن اهداف فوق، كارهایی انجام شده و یا در حال انجام است. مثلا شیعیان در مراسم عزاداری جمع می‌شوند و یك نفر سخنرانی كرده، واقعه كربلا را بیان می‌نماید و مستمعین آن را گوش می‌كنند. بعد از آن، طبقه جوان به سینه زنی و ماتم سرایی می‌پردازند. این سخنران و این مستمعین برای ما از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردارند؛ زیرا از همین عزاداریها و مجالس است كه جوش و خروش و آزادی خواهی و جنگ با باطل به خاطر حق به وجود می‌آید. از این رو، از بودجه خود، دهها میلیون دلار را برای به دست گرفتن سخنران و مستمعین اختصاص داده ایم. و این كار بدین وسیله انجام می‌شود كه نخست، به دنبال افرادی از شیعه می‌رویم كه پول پرست بوده، عقایدشان سست باشد، و دارای تاثیر و شهرت در جامعه باشند. ما به وسیله آنها در عزاداری جا باز كرده، بر آن اثر می‌گذاریم. مقصود از به دست آوردن چنین افرادی، رسیدن ب ه اهداف زیر است:

1. به وجود آوردن و یا سرپرستی مداحانی كه شناخت كافی نسبت به عقاید شیعه ندارند.

2. شناسایی و كمك مالی به افرادی از شیعه كه بتوانند با نوشته‌های خود عقاید و مراكز شیعه را هدف قرار دهند و بنیانهای شیعه را منهدم سازند و آن را به عنوان اختراع مراجع شیعه معرفی كنند.

3. افزایش و نگهداری رسوماتی در عزاداری، كه با عقاید خود شیعه منافات دارد.

4. مطرح كردن سیمای عزاداری به گونه‌ای كه در آن جایی برای خدمت نباشد؛ بلكه چنین نمایش داده شود كه شیعیان یك گروه جاهل و توهم پرست هستند كه در ماه محرم برای انسانهای عادی مزاحمتهایی را به وجود می‌آورند. برای ترویج چنین برنامه‌ای باید پولهای هنگفتی خرج شود و مداحان خوب تشویق شوند. با این كار شیعه‌ای كه دارای قدرت منطقی است، به مذهب درویشی محض تبدیل شده، از درون پوك و توخالی می‌گردد. و بدین وسیله در عوام الناس نسبت به عقاید و بزرگان شیعه نفرت ایجاد می‌شود و در میان شیعیان تفرقه و اختلاف گسترش می‌یابد، و سرانجام به راحتی می‌توان با نیروهای نظامی، به آنها تیر خلاص زد و آنان را نابود ساخت.

5. جمع آوری مطالب از راه پژوهش و تحقیق علیه مراجع تقلید و ارائه آن به نویسندگان پول پرست و بی نام و هزینه‌های زیاد برای نشر و اشاعه این گونه مطالب بین عوام و مداحان تا بدین وسیله صدای خود شیعیان علیه مرجعیت بلند شود.

باید به گونه‌ای عمل كرد كه تا سال 2010 میلادی مرجعیت و یا به عبارت دیگر، مركزیت شیعه كه تا امروز سد اصلی در مقابل دولت مردان بوده، از بین برود و آنگاه باید شیعیان باقی مانده را پراكنده كرد.

هشدار!

خوب فكر كنیم و دقیق توجه كنیم. آیا ما به مقاصد چه كسانی جامه عمل می‌پوشانیم؟ مقاصد دشمنان دین و یا مدافعان دین؟

351 دفعه
(0 رای‌ها)