كتابخانه مبلغان

روش‌های تبلیغ و سخنرانی (ویرایش دوم)

نویسنده: احمد صادقی اردستانی

ناشر: انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی

نوبت چاپ: سوم / 1380

قیمت: 14000 ریال

تعداد صفحات: 325 صفحه

كتاب روش‌های تبلیغ و سخنرانی شامل یك پیش گفتار و 16 فصل می‌باشد.

در پیش گفتار كه به عنوان «وضع تبلیغ در جهان امروز و مسؤولیت الهی ما» آمده است، نویسنده محترم ضمن بیان حساسیت استكبار جهانی در مورد تبلیغ برای سلطه بر جهان، برای روشن شدن وضع تبلیغ در دنیا، به بررسی تبلیغات مسیحی و كمونیستی و نیز وضعیت تبلیغی جهان اسلام پرداخته است.

فصل اول تا یازدهم كتاب به سلسله مطالبی در زمینه روش‌های تبلیغات اسلامی و عمدتا شیوه‌های اخلاقی و عملی «امر به معروف و نهی از منكر» اختصاص دارد.

فصل دوازدهم با عنوان «شیوه‌ها كتابخانه مبلغان (1)

و هنرهای سخنرانی‌» مطرح شده، روش‌ها و قواعد آموزنده خطابی را با استفاده از قرآن كریم، احادیث اهل بیت علیهم السلام و تجارب اهل فن در اختیار خواننده محترم قرار می‌دهد.

در فصل‌های سیزدهم تا شانزدهم موضوعاتی مثل خطابه و پیشینه آن، فصاحت، بلاغت، عوامل نفوذ و تصرف سخنور، روش مطالعه، یادداشت برداری و كتاب شناسی به طور مفصل مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

تقویم الواعظین یا روزهای غم و شادی

مؤلف: سید حسن میر حافظ (موسوی)

ناشر: نشر الف

نوبت چاپ: اول

تعداد صفحات: 384 صفحه

قیمت: 9000 ریال

این كتاب در 18 بخش تنظیم شده است.

بخش اول، شامل آشنایی با كتاب، هجرت و سخن مؤلف می‌باشد.

در بخش دوم تا سیزدهم به مناسبت‌های ماه‌های قمری پرداخته شده و اعمال وارده در هر ماه بیان شده است.

در بخش چهاردهم، نویسنده محترم به اموری كه باید با بسم الله الرحمن الرحیم نوشته یا گفته شوند پرداخته و ضمن انتقاد دینی از بعضی نویسندگان، دو نشانه از نشانه‌های شیعه را بیان فرموده اند. در ادامه بخش چهاردهم خلاصه‌ای از تاریخ زندگی چهارده معصوم علیهم السلام و حضرت زینب علیها السلام و 15 حدیث و 22 رباعی آورده شده است.

در بخش پانزدهم، خواننده محترم می‌تواند با 34 وظیفه از وظایف شیعیان در زمان غیبت امام زمان علیه السلام آشنایی پیدا كند.

بخش شانزدهم حاوی پنجاه و پنج خصیصه و امتیاز وجود مقدس امام زمان علیه السلام می‌باشد.

بخش هفدهم شامل روزهای سعد و نحس در هر ماه و اشعار فارسی و عربی درباره آن‌ها و موجبات رفع نحوست ایام و ساعات می‌باشد.

در بخش هیجدهم كتاب، خواننده محترم با فهرست اعلام و اماكنی كه در این كتاب آمده است آشنا می‌شود.

تبلیغ اسلامی و دانش ارتباطات اجتماعی

مولف: محسن خندان

ناشر: مركز چاپ و نشر سازمان تبلیغات اسلامی

نوبت چاپ: اول / بهار 74

قیمت: 4500 ریال

تعداد صفحات: 303 صفحه

این كتاب شامل دو مقدمه و شش فصل می‌باشد. مقدمه اول از دكتر مهدی محسنیان راد می‌باشد. وی در جهت تبیین ارزش و اهمیت تبلیغ و ارتباطات می‌نویسند: «ما ساكنان زمین، در آستانه رویاروئی با تحول مهمی هستیم كه بسیاری، هنوز آن را باور نداریم. اما تردید نكنیم كه «دهكده جهانی‌» در پیش است. تردید نكنیم كه به زودی نه تنها همه چیز را می‌توانیم بشنویم، بلكه اگر بخواهیم همه چیز را می‌توانیم ببینیم. اما اینكه در این دهكده ناقلان خبرها از كدام جماعتند، ارزش‌های خبری از كدام سو گزینش می‌شود، چه رویدادی را از چشم ساكنان دهكده می‌پوشانند و كدام را بزرگ می‌كنند و... همه پرسش‌هایی است كه تاریخ آینده جواب آن را روشن خواهد كرد.‌»

در ادامه كتاب مؤلف محترم در قالب سه فصل به بررسی واژه تبلیغ و سؤالهای آن در زبان عربی، تعریف تبلیغ در متون جامعه شناسی، روان شناسی و... و تاریخچه تبلیغ پرداخته و در فصل چهارم كتاب، واژه ارتباطات و مدل منبع معنی را تبیین نموده است.

در فصل پنجم اجزاء و عناصر تبلیغ به عنوان یك نوع ارتباط، با استفاده از مدل منبع دینی و با بهره گیری از آیات، روایات و متون اسلام شناسی مورد بررسی قرار گرفته است.

فصل ششم به جمع بندی از كل مطالب كتاب پرداخته و خواننده را در فهم بهتر مطالب یاری می‌رساند.

464 دفعه
(0 رای‌ها)