آمریكا و رژیم صهیونیستی «محور شرارت‏»

یك روزنامه روسی نتیجه یك برآورد رسمی بین المللی را در معرفی بزرگترین صادر كننده و بزرگترین وارد كننده تسلیحات به چاپ رسانده است. طبق این برآورد، آمریكا در مورد صدور انواع جنگ افزارها رتبه اول و رژیم صهیونیستی در مورد واردات سلاح در جهان، ركورددار شناخته شده است.

روزنامه «ورمیانووستی‌» چاپ مسكو با انتشار این برآورد می‌نویسد: در یك سال اخیر 7/5 میلیارد دلار اسلحه به كشورهای جهان فروخته شده است كه از این رقم آمریكا با 6/43 درصد بزرگترین سهم را به خود اختصاص داده است. پس از آمریكا به ترتیب روسیه و چین قرار دارند.

در گزارش این نشریه روسی اشاره‌ای به سهم دو كشور یاد شده در زمینه تولید جنگ افزار نشده است. بدیهی است هر دو كشور در این خصوص نیز از ركوردداران تولید ساز و برگ جنگی هستند.

علاوه بر این واشنگتن و تل آویو خود در میان كشورهائی كه به تولید جنگ افزارهای كشتار جمعی و سلاح‌های ممنوعه مبادرت می‌ورزند سهم ویژه‌ای دارند. بنابراین، گزارش منتشره در روزنامه «ورمیانووستی‌» بیان كننده رویكرد آمریكا و رژیم اشغالگر صهیونیستی به سمت نظامیگری در عرصه بین المللی است. این گزارش در حالی منتشر می‌شود كه سال گذشته كنگره آمریكا نیز در گزارشی رسمی اعلام كرد: دولت این كشور با داشتن نزدیك به نیمی از بازار تسلیحاتی جهان، بزرگترین فروشنده سلاح در دنیا به شمار می‌رود. به موجب این گزارش حجم سلاح‌هایی كه در سال گذشته میلادی (دی ماه 1379 تا دی ماه 1380) توسط آمریكا به كشورهای جهان فروخته شد، برابر بود با نیمی از تمامی سلاح‌هایی كه در همین سال از سوی كشورهای عمده تولید كننده سلاح در بازارهای جهانی فروخته شده است.

در زمینه گزارش این نشریه روسی 6 نكته روشن به عنوان نتیجه گیری وجود دارد كه خوب است در هر قضاوتی راجع به آن مد نظر قرار گیرد.

1- آمریكائی‌ها و صهیونیست‌ها بزرگترین آتش بیاران معركه هستند و به دلیل ركورددار بودن در مبادلات تسلیحاتی، بالاترین مسؤولیت را در تلفات انسانی در جنگ‌ها و بحران‌های درون مرزی و برون مرزی كشورها دارند.

2- صدور تسلیحات به یك كشور ممكن است راهی برای تحت فشار قرار دادن سایر كشورهای مجاور باشد. به همین دلیل آمریكایی‌ها سلاح خود را به هر متقاضی نمی‌فروشند، بلكه در میان مشتریان خود گزینش می‌كنند و به بعضی كشورها نیز بی آنكه نیازی به وارد كردن جنگ افزار داشته باشند سلاح صادر می‌كنند.

3- فروش سلاح و حفظ ركورد در این تجارت، خواهی نخواهی به مسابقات تسلیحاتی دامن می‌زند و هزینه دفاعی توسط كشورهای دیگر را افزایش می‌دهد.

4- كاربرد بسیاری از ادوات نظامی صادراتی آمریكا بدون حضور مستشاران و تكنسین‌های آمریكایی برای دولت‌های خریدار مقدور نمی‌باشد. بنابراین صدور اسلحه راهی برای اعزام مستشاران به كشورهای جهان و توجیه كننده حضور آن هاست.

5- صادرات نظامی آمریكا در حالی همه ساله سیر صعودی دارد كه این كشور در زمینه فشار بر سایر كشورها برای خلع سلاح و از بین بردن جنگ افزارهای كشتار جمعی و پرهیز از اندوختن اسلحه نیز ركورد دار توصیه به دیگران است.

6- آمریكا همواره با متهم كردن كشورهای ایران، عراق و كره شمالی به تلاش برای انباشت سلا ح‌های كشتار جمعی، واژه وهن انگیز «محور شرارت‌» را به این سه كشور نسبت می‌دهد. گرچه ادعای آمریكا در مورد تلاش این سه كشور هنوز به اثبات نرسیده و با مواضع تمام سازمان‌ها و مجامع ذی ربط بین المللی مغایرت دارد، ولی یقینا شرارت كشورهایی كه این گونه سلاح‌ها را خود تولید می‌كنند و در این خصوص ركورد جهانی را نیز به خود اختصاص داده اند، بیشتر است. از این رو این آمریكا و رژیم صهیونیستی هستند كه باید «محور شرارت‌» خوانده شوند. (1)

 

پی‌نوشــــــــت:

 

1) جمهوری اسلامی، 22/5/1381.

300 دفعه
(0 رای‌ها)