آخرین تصاویر مذهبی

آخرین فیلم های مذهبی

آموزش تصویری احکام - آموزش وضو، نماز، غسل، تیمم و...

آموزش تصویری احکام - آموزش وضو، نماز، غسل، تیمم و...

در آموزشی نوشته شده در پنج شنبه, 23 آذر 1402
مجموعه تصویری احکام شامل آموزش مطهرات، نجاست و نجس شدن چیزهای پاک، تطهیر لباس، پارچه، فرش و دیگر اشیا، آموزش وضو، آموزش نماز، آموزش غسل، تیمم، احکام محتضر، آموزش کفن…
دانلود مجموعه سخنرانی های  تصویری از مرحوم دولابی

دانلود مجموعه سخنرانی های تصویری از مرحوم دولابی

در بزرگان و شخصیت ها نوشته شده در سه شنبه, 21 آذر 1402
دانلود مجموعه سخنرانی ها و نکات اخلاقی از مرحوم دولابی با موضوعات: رزق و روزی انسان، دوست داشتن، قلب مومن، گرفتاری بشر، رحمت الهی و ... شامل 10 فایل تصویری
دانلود مجموعه نماهنگ ها و تصاویر جدید ویژه فلسطین و غزه

دانلود مجموعه نماهنگ ها و تصاویر جدید ویژه فلسطین و غزه

در انقلاب، دفاع مقدس، مقاومت نوشته شده در چهارشنبه, 08 آذر 1402
دانلود و تماشای مجموعه نماهنگ های جدید ویژه فلسطین و غزه
مجموعه نماهنگ ها و مداحی های جدید ویژه ایام فاطمیه - تنظیم استودیویی

مجموعه نماهنگ ها و مداحی های جدید ویژه ایام فاطمیه - تنظیم استودیویی

در مداحی تصویری نوشته شده در چهارشنبه, 08 آذر 1402
دانلود و تماشای مجموعه مداحی های جدید ویژه شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها با تنظیم استودیویی
مجموعه نماهنگ های جدید ویژه محرم | تنظیم استودیویی

مجموعه نماهنگ های جدید ویژه محرم | تنظیم استودیویی

در مداحی تصویری نوشته شده در یکشنبه, 19 تیر 1401
مجموعه نماهنگ های جدید ویژه محرم با تنظیم استودیویی
مجموعه نماهنگ های زیبا ویژه عید غدیر | هدیه اسباب بازی | نادعلی ...

مجموعه نماهنگ های زیبا ویژه عید غدیر | هدیه اسباب بازی | نادعلی ...

در مداحی تصویری نوشته شده در یکشنبه, 19 تیر 1401
مجموعه کلیپ های تصویری زیبا ویژه عید غدیر خم با کیفیت بالا

آخرین مطالب سایت

احکام عفاف

1. پوشیدن جورابهای بدن نما كه با پوشیدن آنها پوست بدن نمایان است در برابر نامحرم حرام است، هم چنین است پوشیدن لباسهای بدن نما. (1)

2. پوشیدن لباسی كه برجستگیهای بدن را به گونه‌ای ظاهر می‌سازد كه موجب سوق دادن زن به گناه و جلب نظر نامحرم است، جایز نیست. (2)

3. بیرون گذاشتن مقداری از موها به هر انگیزه‌ای كه باشد حرام و ناپسند است. نمایان گذاشتن روی پا و كف پا ناپسند و حرام است. (3)

4. سخن گفتن زن با نامحرم و یا شنواندن صدایش به نامحرم اگر به كیفیتی باشد كه تهییج كننده و یا خوف فتنه باشد حرام است. (4)

5. حضور مرد و زن نامحرم در جای خلوت جایز نیست و احتیاط در نماز نخواندن در آنجا است، لكن اگر خواند نمازش باطل نیست. (5)

6. مكروه است اختلاط زن و مرد نامحرم مگر برای افراد از كار افتاده. (6)

7. اگر مرد و زن نامحرم در محل خلوتی باشند و كسی در آن جا نباشد و دیگری هم نتواند وارد شود، چنان كه بترسند كه به حرام بیفتند، باید از آنجا بیرون بروند و ماندن آنها در آن مكان حرام است. (7)

8. هر كسی كه نگاه كردن به او جایز نیست، تماس بدنی با او نیز جایز نیست. هر گونه لمس كردن بدن با هر عضوی باشد، حرام است و باید از آن اجتناب كرد، مگر از روی لباس، بدون قصد لذت و ریبه. (8)

9. دست دادن به نامحرم جایز نیست ولو بدون قصد لذت باشد. (9)

10. نگاه كردن بر دستها تا آرنج، مقداری از موی سر، پا تا زانو، زیر چانه و گردن پیرزنهای نامحرم اشكال ندارد. (10)

11. نگاه كردن آقایان به آلبوم عكسهای خانوادگی كه در آن عكس زنان فامیل بدون حجاب قرار دارد جایز نیست. (11)

12. زنها می‌توانند به عكس مردان نگاه كنند مشروط بر آنكه قصد لذت نباشد؛ خواه مرد را بشناسند یا نشناسند؛ خواه مرد محرم باشد یا نامحرم. خرید و فروش و نگهداری عكسهای مبتذل حرام است و باید آنها را از بین برد. (12)

13. مرد می‌تواند به عكس نامحرمی كه حجاب خود را كاملاً رعایت كرده نگاه كند مشروط به آنكه قصد لذت نباشد.

14. نگاه كردن به هر چیز یا هر كس به قصد لذت یا با خوف فساد، حرام است (به استثنای همسر) خواه نگاه به زن باشد یا به مرد، به حیوان باشد یا جماد، به عكس باشد یا فیلم، مجسمه باشد یا هر چیز دیگر. (13)

15. نامحرم به هر منظور كه زینت كرده باشد، نگاه كردن به او جایز نیست. نگاه كردن به نامحرم به قصد لذت حرام است، اگر چه به وجه و كفین یا حجم بدن او باشد. (14)

16. اگر خانم مسلمان كاملاً حجاب خود را رعایت كرده باشد نگاه كردن به وجه و كفین او برای مرد با شرایط ذیل اشكال ندارد:

1. وجه و كفین زینت نشده باشد.

2. نگاه به قصد لذت نباشد. (15)

17. صحبت كردن با هر كس از روی شهوت جایز نیست، مگر با همسر. (16)

18. خانمها می‌توانند با نامحرم صحبت نمایند مشروط به آنكه به قصد لذت و ریبه نباشد و صدای خود را ترقیق و نازك نكنند و خوف افتنان نباشد. (17)

19. مردها می‌توانند با نامحرم با شرایط ذیل صحبت نمایند:

1. به قصد لذت نباشد.

2. با این صحبت به گناه آلوده نشود. (18)

20. صحبت كردن با نامحرم به غیر ضرورت مكروه است، خصوصا اگر مخاطب جوان باشد. (19)

21. كسی كه به واسطه نداشتن زن به حرام می‌افتد واجب است، زن بگیرد. (20)

22. مستحب است همسری را برای زندگی انتخاب نمود كه باكره و پاكدامن و نجیب باشد. (21)

23. مستحب است در شوهر دادن دختری كه بالغه است؛ یعنی مكلف شده، عجله كنند. (22)

24. مستحب است كسی كه قدرت بر ازدواج ندارد روزه بگیرد. (23)

 

سؤال: استفاده از فیلمهای مستهجن چگونه است؟

جواب: استفاده از فیلمهای فوق كه به منظور انحراف مردم تدارك دیده شده جایز نیست. (24)

 

سؤال: دختر و پسرهای امروزه كه در دانشگاهها و مؤسسات با هم معاشر هستند آیا اجازه می‌فرمایید برای محرمیت بدون اذن ولی صیغه جاری گردد یا خیر؟

جواب: اذن پدر را شرط می‌دانم. (25)

 

  • پاورقــــــــــــــــــــی

 

1. احكام بانوان، محمد وحیدی، ص124، با اقتباس از عروة الوثقی، ج1، ص550.

2. احكام خانواده، عبدالرحیم موگهی، ص285.

3. همان.

4. تحریرالوسیله، ج2، م29 نكاح.

5. توضیح المسائل مراجع، ج1، م889.

6. عروة الوثقی، ج2، ص805، م49.

7. توضیح المسائل، امام خمینی، م2445؛ توضیح المسائل، فاضل لنكرانی، م25111؛ استفتائات، آیة اللّه خامنه‌ای، ج1، س1095، ص342.

8. عروة الوثقی، ج2، فصل نكاح، م47؛ تحریرالوسیله، نكاح، ج2، م20؛ توضیح المسائل آیت اللّه بهجت با استفاده از مسئله 1934؛ استفتائات آیت اللّه خامنه‌ای، ج1، ص89، س252 و 221.

9. تحریر الوسیله، ج2، ص221؛ عروة الوثقی، ج2، م47 نكاح.

10. عروة الوثقی، م35 نكاح.

11. توضیح المسائل، م2453.

12. احكام روابط زن و شوهر، ص57، مسعود معصومی.

13. توضیح المسائل، مسائل متفرقه.

14. عروة الوثقی، نكاح، م31.

15. عروة الوثقی، ج1، م39؛ تحریر الوسیله، ج2، م18 نكاح.

16. تحریر الوسیله، ج2، م29؛ عروة الوثقی، ج2، ص39.

17. عروة الوثقی، ج2، م39؛ تحریر الوسیله، نكاح، م29.

18. عروة الوثقی، ج2، م39؛ تحریر الوسیله، م29.

19. عروة الوثقی، نكاح، م39؛ تحریر الوسیله، نكاح، م29.

20. توضیح المسائل، م2450.

21. عروة الوثقی، ج2، ص799.

22. عروة الوثقی، نكاح، م14؛ توضیح المسائل مراجع، م2459.

23. عروة الوثقی، ج2، ص801، م22.

24. جامع المسائل، فاضل لنكرانی، ج1، ص485، ص1729.

25. توضیح المسائل مراجع، ج2، ص676، س94.

1991 دفعه
(0 رای‌ها)