كتاب برای مبلغان (3)

آذرخشی دیگر از آسمان كربلا

مؤلف: استاد محمدتقی مصباح یزدی

ناشر: انتشارات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی رحمه الله

چاپ اول: بهار 1379

شمارگان: 5000

قیمت: 8000 ریال

در كتاب آذرخشی دیگر از آسمان كربلا به تبیین مطالبی همچون شبهاتی پیرامون عاشورا و بزرگداشت آن در دو فصل، زمینه‌های قیام عاشورا در چهار فصل، هدف قیام عاشورا در دو فصل، امر به معروف و نهی از منكر در دو فصل، وظایف حكومت و مردم در شرایط حاضر در یك فصل پرداخته شده است.

ناشر در ابتدای كتاب آورده است: «مجموعه حاضر بیانات حكمت آمیز و عبرت آموز استاد بزرگوار حضرت آیت الله مصباح یزدی - دام ظله - می‌باشد كه در ماه محرم 1421 ایراد گردید. گفتار علامه مصباح در عین برخورداری از صلابت و متانت، بی پیرایگی خاص خود را دارد، و همه از بركات وجود شخصیت گرانقدری نشأت می‌یابد كه زبانش بیان قرآنی، دلش مالامال از عشق الهی، و جانش لبریز از محبت و ارادت به حضرت ختمی مرتبت صلی الله علیه وآله و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام است.»

رسالت خواص و عبرت‌های عاشورا

نویسنده: سید احمد خاتمی

ناشر: دفتر تبلیغات اسلامی

نوبت چاپ: پنجم/ پاییز 1377

شمارگان: 5000

بها: 900 تومان

این كتاب در 8 فصل تنظیم شده است. فصل اول به بررسی موضوع عبرت آموزی در قرآن و روایات می‌پردازد. در فصل دوم موضوع «ارتجاع، خطر بزرگ» مورد بحث قرار گرفته است.

نویسنده محترم در فصل سوم، چهارم، پنجم و ششم این كتاب، عوامل زمینه ساز حادثه عاشورا را مطرح كرده و سعی می‌كند عملكرد خواص و نقش آن‌ها در به وجود آمدن حادثه عاشورا مورد بررسی قرار گیرد.

در فصل هفتم عوامل چرخش از موضوع حق تبیین گردیده است و در آخرین فصل از كتاب، سه سخنرانی از مقام معظم رهبری كه بر محور عبرت‌های عاشورا و رسالت خواص ایراد گردیده به عنوان ضمیمه آورده شده است.

فرهنگ سخنان امام حسین علیه السلام

مؤلف: محمد دشتی

ناشر: مؤسسه تحقیقاتی امیرالمؤمنین علیه السلام

نوبت چاپ: اول/ زمستان 1377

شمارگان: 3000

قیمت: 2500 تومان

در این كتاب ارزشمند، 440 سخن از سخنان امام حسین علیه السلام براساس نظم الفبایی تنظیم گردیده است. از آنجا كه هدف از تدوین این مجموعه، ارائه الگو و ارزش‌های اصیل اسلامی به نسل معاصر بوده است، برای سهولت در مراجعه و فراگیری، احادیث این مجموعه در قالب عناوین و فهرست‌های گویا مطرح شده و احادیث ضمن اعراب گذاری ترجمه شده اند. قبل از آوردن هر حدیث در چند خط علت صدور حدیث و هدف امام علیه السلام بیان شده و در بسیاری از موارد پس از احادیث نتیجه گیری شده است.

برای سهولت در یافتن احادیث دلخواه، در پایان كتاب فهرست موضوعی مطالب ارائه گردیده است.

ارائه فهرست منابع كتاب براساس حروف الفبا كه به 176 منبع می‌رسد از دیگر ویژگی‌های این كتاب است.

در مقدمه این كتاب آمده است: «پیامبر گرامی اسلام ترجمان قرآن، و زبان‌های گویای وحی الهی را در روایت معروف «ثِقْلَین» شناسانده است، و به همه انسان‌ها پیام خود را ابلاغ فرموده كه: اسلام ناب و دین كامل الهی در تداوم خط ثِقْلَین (قرآن و عترت) امكان پذیر است.

از این رو شیعیان و پیروان عترت پیامبرصلی الله علیه وآله برای فهم و تفسیر و ارزیابی قرآن كریم از هزاران روایت و حدیث و رهنمودهای گسترده و متنوّع اهل بیت علیهم السلام استفاده می‌كنند و در جمع آوری و ضبط و حفظ احادیث، تلاشی مستمر دارند. آنان، سنّت و حدیث و رهنمودهای پیامبر اسلام و اهل بیت آن حضرت را یكی از پایه‌های استوار اجتهاد و استنباط احكام الهی می‌شناسند.»

465 دفعه
(0 رای‌ها)